سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 رازهای نماز میت مقام معظم رهبری « حفظه الله »بر مرحوم هاشمی رفسنجانی «ره» ،

_ میگویند:

_ چرا رهبری جمله " الهم انا لا نعلم منه الا خیرا" را نخواندند.

_ چرا ایشان دعای "عفوک عفوک عفوک" را تکرار کردند.

_ اما نمیگویند:

_ چرا رهبری مضامین بلند دیگری مازاد بر عرف نماز میت در مورد ایشان ادا نمودند. مانند:

_ الهم احشره مع اولیائه من المومنین

_ الهم احشره مع المجاهدین

_الهم احشره من المنفقین فی سبیلک

_و .....

_ و تاکید خارج عرف ایشان به گوینده که بگویید همه مطالب را تکرار کنند (تا روح آن مرحوم بیشتر بهره مند گردد)

پاسخ :
_رهبری انقلاب وظیفه دارد تا با حرکات خود ابهام زدایی کند نه آنکه از سر مجامله کاری کند که ابهام ایجاد شده و موجب انحراف در جامعه گردد.

_ رهبری صراحتا در پیام تسلیت خود به اختلافات نظری و عملی با مرحوم اشاره نمودند حال اگر میفرمودند "الهم .....که معنای آن اینست که خدایا من هیچ خطایی از او ندیده ام....آیا این به معنای تایید عملکردهای آن مرحوم و اقرار به خطای خویش نبود؟

_ضد انقلاب کثیف برآنست که ما را وادار کند در زمانیکه هنوز خاک تربت ایشان خشک نشده است به تحلیل عملکرد ایشان پرداخته و نقد کنیم ولی هیهات. آنمرحوم در مسیر حرکت انقلابی خویش دچار لغزشهای استراتژیک و تاکتیکی متعددی گردید که مورد تذکر رهبری نیز قرار گرفت و قطعا تایید این خطاهاکه بسیاری را به بیراهه برد، دروغی است که در جایگاه رهبری جامعه مصلحتی آن هم روا نیست.

_بنا به اظهار رسانه های بیگانه که همواره اخبار خانواده آنمرحوم را زودتر از ملت ما دریافت کرده اند این وصیت مرحوم هاشمی بوده است که معظم له بر وی نماز خوانند. این خبر چه درست و چه غلط، این واقعه برای ما درسی است که بیاموزیم که در باریکه سیاسی چه احتیاطهایی لازم است.

_ رهبر فرزانه اگر جمله ای را که مفهوم دروغ داشت و بدآموزی سیاسی، حذف کردند ولی در مقام یار دیرین سنگ تمام گذاشته و مضامین خارج از عرف بسیاری را (بالا) در مورد ایشان ادا کردند که حتی در مورد آیه الله بهجت نیز بر زبان نراندند. کاش اراذل سیاسی اینها را نیز میشنیدند و میگفتند. رهبری از خداوند خواستند که ایشان را مقام مجاهد و انفاقگر در راه خدا (انفاق جان و مال و ..) قرار دهد و وی را با اولیای طاهرین محشور سازد. کدام مضامین در فرهنگ ما بالاتر از اینهاست.

_نکته بسیار قابل ذکر در تغییرات رهبری آنست که در مضامین نماز هرکجا درخواست غفران از گناه و خطاست آنرا به خود نیز بازمیگردانند و بعد از هر ضمیر "ه" به معنای متوفی، بلافاصله "نا و لنا" استفاده کرده و خود را نیز مورد خطاب قرار دادند که بی سابقه است. گویا این بی ریشه ها صم و بکم بودند که نه شنیدند و نه فهمیدند.
_چرا ایشان در فوت دیگران این حساسیت را بخرج ندادند که از دیگران بخواهند که فقرات نماز را با ایشان تکرار کنند؟ آیا اینکارها تمام کردن رفاقت برای یار دیرینه نیست؟
_در فرهنگ اسلام آمده است که برای میت طلب مغفرت شود. این علاقه وافر رهبری است که برای یار همرزم خویش مغفرت بیشتر میطلبد. این دقیقا همان کاری است که مرحوم آیه الله گلپایگانی برای مرحوم امام نمود. تنها لاشخورهای سیاسی اند که علایق عمیق عاطفی را سیاسی میکنند همانطور که برای مرحوم آیه الله گلپایگانی کردند.


+تاریخ جمعه 95/10/24ساعت 3:10 عصر نویسنده بانوی مدافع حرم | نظر